סטרוק עוררה סערה בשמאל: "רופא לא יחוייב לתת שירות"

    איתי גדסי 2 Comment on סטרוק עוררה סערה בשמאל: "רופא לא יחוייב לתת שירות"

    מתקפה נוספת משמאל כלפי הקואליציה המתגבשת, על רקע דבריה של חה"כ אורית סטרוק לפיהם יתאפשר לרופאים שלא לבצע בעצמם טיפולים שאינם מצילים חיים אם הם נוגדים את אמונתם הדתית ויש רופא אחר שיוכל לבצע אותם

    מחלקה פנימית. ארכיון צילום: פלאש 90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה אחר סערה: מתקפה נוספת משמאל כנגד הקואליציה המתגבשת, על רקע דבריה של חה"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) בריאיון ל'כאן חדשות', לפיהם יש לאפשר לרופאים במקרים מסוימים שלא לבצע בעצמם טיפולים שאינם מצילים חיים אם הם נוגדים את אמונתם הדתית ויש רופא אחר שיוכל לבצע אותם. "החוק חייב להפסיק להתייחס להלכה היהודית כמשהו פחות ערך", אמרה סטרוק.

    את הדברים אמרה סטרוק ברקע הצעת התיקון לחוק אפליה במתן שירותים, שמקדמת הקואליציה הנכנסת, שתאפשר לנותן שירות ובעל עסק שלא להעניק שירות על רקע אמונה דתית, בעוד שכיום החוק מחייב את כל בתי העסק להעניק שירות בכל מצב. גם חה"כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית, אמר דברים דומים שהכעיסו את מחנה השמאל.

    ראש הממשלה, יאיר לפיד תקף בחריפות: "נתניהו חלש ומוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה. הוא אפילו לא מגנה את האמירות החשוכות האלה כי הוא לא מסוגל".

    דקות לאחר מכן, הגיב ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בגינוי לדברי סטרוק. "דבריה של ח״כ אורית סטרוק אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה ציבורים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל. הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בציבורים מסוימים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לדעתי יש גישה מוטעה בימין הדתי
      הם חושבים שהם צריכים להעביר חוקים דתיים ובזה הם מעוררים זעם בציבור הכללי וזה נתפס ככפיה דתית
      ניתן לפתור כל בעיה בלי להעלות את זה בפני כל
      למעשה יש שיתוף פעולה בבתי חולים בין הרופאים הדתיים ולאלו שאינם נמנים על הדת היהודית, ואלו עוזרים לאלו בפעולות שנוגדות את דתם, גם אם אין איזה חוק שמעגן את זה
      אז סתם חבל לעורר דובים מריבצם

      1. באופן מעשי אתה צודק, באמת לא כדאי להעיר דובים מרבציהם, אבל הכאב הוא גדול, לא מתקבל על הדעת שבמדינה יהודית שבה ציבור של לפחות 40 אחוז שומרי שבת, יתעלם החוק והנוהג מזכויותיהם. זו אחת מהרעות של ביהמ"ש העליון, שמתייחס למדינת ישראל כאל שבדיה ונורבגיה, ומתעלם לחלוטין מהצביון המיוחד של המדינה! האמת, איני מבין איך אין בציבור החילוני אחד! שיבין ויסביר את זה!
        הציבור החילוני ברובו הגדול, בבורותו הגדולה, אינו מבין שציוויים דתיים אינם קפריזה או מנהג יפה, אלא צו אלוקי שמחייב עד מסירות נפש. איך לא מזדעזע אדם הגון – לשמע איסור לקיים אירוע בהפרדה, כשלציבור רחב הדבר הוא בציפור נפשו!
        איני מדבר על הלפידים והליברמנים שיודעים את האמת ומאינטרס אישי צר ובזוי, מוכנים לתקוף כל דבר שלקח מהם את השלטון.